INBOUND on 3 kertaa tehokkaampaa kuin perinteinen markkinointi ja kustantaa myös paljon vähemmän.

Inbound-markkinointi on markkinointikeino, jossa potentiaalinen asiakas itse ottaa yhteyttä markkinoijaan. Inbound-markkinointia toteutetaan internetin avulla ja tyypillisinä välineinä ovat hyödyllinen sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointi, hakusanamainonta ja sosiaalisen median hyödyntäminen.

Perinteinen markkinointi ei enää toimi tehokkaasti

Perinteiset markkinointimallit eivät enää toimi niin kuin aikaisemmin. Tämä johtuu ostokäyttäytymisen suuresta muutoksesta. Ostajat etsivät vastauksia internetistä ja ne yritykset pärjäävät, jotka tarjoavat eniten tarpeellista tietoa mahdollisemman aikaisessa vaiheessa asiakkaan ostoprosessia. Peräti 93 % ostoprosesseista alkaa nykyään verkossa. Onko sinun yrityksesi valmis ottamaan muutokset huomioon?

Inbound-markkinointi ja markkinoinnin automaatio

Mikään muu digitaalinen strategia ei keskity niin paljon myyntiin kuin inbound-markkinointi. Keskeinen syy on markkinoinnin automaatio.

Markkinoinnin automaatio on järjestelmä, vähän niin kuin Google Analytics, joka jäljittää ja kerää tietoja vierailijasta. Se mikä on ainutlaatuista tällaiselle järjestelmälle on mahdollisuus käsitellä liidit yksilöllisesti. Silloin voidaan tässä ostajan prosessissa lämmitellä liidejä ja käsitellä ne kohti ostotapahtumaa. Tätä prosessia, jossa lämmitellään liidiä mahdolliseksi asiakkaaksi myyntiosastolle, kutsutaan lead-nurturing -nimellä. 

Lyhyesti selitettynä lead-nurturing tarkoittaa sitä, että annetaan asiakkaalle merkityksellistä tietoa, joka auttaa asiakasta kohti ostotapahtumaa. Tarkkailemalla tätä ostoprosessia tiedetään onko asiakkaan kiinnostus lisääntynyt tai heikentynyt. Näin asiakas markkinoinnin automaatiossa joko vähitellen jalostuu laadukkaaksi liidiksi tai sitten ei etene ostoprosessissa. 

Asiakas arvostaa markkinoinnin automaatiota, koska siinä annetaan oikeaan aikaan oikeaa tietoa, jota asiakas tarvitsee ostoprosessin eri vaiheissa. 

INBOUND OSAAMISTA

Dataratas kuuluu Hubspot kumppaneihin ja omistaa Inbound-sertifikaatin.

Inbound Sertifikaatti 

Miten inbound-markkinointi sopii sinun yritykseesi? Varaa aika ja kerromme lisää.

  1. Nimi(*)
    Nimi vaaditaan
  2. Yritys(*)
    Kirjoita yrityksesi nimi
  3. Sähköposti(*)
    Syöte ei kelpaa
  4. Valitse kokouksen kesto
    Syöte ei kelpaa
  5. Päivämäärä ja aika
    Syöte ei kelpaa
  6. Syöte ei kelpaa

OTA YHTEYTTÄ

DATARATAS
Myllynkiventie 2 A 2, 21100 Naantali
Sähköposti: info@dataratas.fi

PUH 09 2316 5656

OTA YHTEYTTÄ LOMAKE